JosssanEmilSara.bloggplatsen.se

Alla inlägg under september 2011

Av josssanemilsara - 30 september 2011 20:02

Freeeeeeeedag den näst härligaste dagen på veckan! Efter lördag då. Men nu ska jag mysa med film och kanske ska träffa natta senare<33 Puss josan

 

Av josssanemilsara - 30 september 2011 20:01

Herregud imon är det redan Oktober tiden går ju jättefort....

Bara för det känner jag för att slänga in några höst bilder   

Idag har jag inte gjort så mycket jo jag har varit i skolan och där var det ungefär som vanligt eller som det brukar vara i en skola haha   

Sen efter skolan gick jag hem och är as glad för att det är FREDAG :D

Kommentera jättegärna vi skulle bli jätteglada föresten vill ni att vi ska börja med like och dont like?  (som hiss och diss) eller vill ni att vi ska skriva något roligt eller  typ ha frågestund? så kommentera :D



Fredagskram SARA  Haaha    

Av josssanemilsara - 27 september 2011 16:21

Miranda Kerr, asså hennes utseende är ju to die for! Perfekt människa som är tillsammans med Orlando Blom. Lite smått onödigt inlägg men men det är bättre än ingenting, pussss jossssan 

 

    

    

 

Av josssanemilsara - 26 september 2011 17:06

Jag åt Blåbärs muffins idag gud så gott det va    


Recept:


Färdigt på: 35 min

Ingredienser

 100 g smör
 2 st ekologiska ägg
 1.5 dl strösocker
 1 tsk vaniljsocker
 2 dl ekologisk mjölk 3%
 1 st citron, skalet
 4 dl vetemjöl
 2 tsk bakpulver

 1 nypa salt
 200 g frysta blåbär

Gör så här:

 1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.

 

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.

 

3. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt. Varva smeten med blåbär i formarna, fyll dem till 2/3.

 

4. Grädda i cirka 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.

Sen är det bara att äta

   


Kram sara sätt igång att baka :D

Av josssanemilsara - 24 september 2011 17:14

....bästa sättet att bota en lätt deprition är med en påse godis och en bra film! Så det är precis vad jag ska göra nu, fast jag är inte deprimerad då. Jag älskar bara filmen Water for elephants så jag tänkte att eftersom jag är på mys humör så tittar jag på den, kan det bli bättre? Kram josssan!

 

 

Av josssanemilsara - 24 september 2011 17:03

Jaa som ni kanske förstår så suger statistiken här! Inte så konstigt, hahahaa vilken intressant blogg man har då.... men jag ska försöka blogga oftare och om intressantare saker darför skulle kommentarer uppskattas. / josan

  

En härlig sommarbild på bästisen, <333

Av josssanemilsara - 18 september 2011 21:14

Idag har jag legat å slappat hela dagen! Tittade på massa gamla filmer, bland annat Titanic. Jag spolade typ igenom hela slutet bara för att det är så grymt sorligt!

Men den är ju så romantisk. En riktig klassiker, den har ju fått elva Oscars!

Alla som inte har sett den GÖR DET! Men nu ska jag titta på en jättemysig film med bla. Kate Winslet i huvudrollen. Gött att man är ledig imorgon osså... ;p

Kram josan


  

Av josssanemilsara - 14 september 2011 18:56

Hejhej!

Har vart sjuk en hel vecka nu...! så har inget att berätta eller det har inte hänt så mkt. Bjuder på en bild  


  Krammm sara

Presentation


josan & Sara here! Follow our fucking amazing blog J.E.S.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Tycker ni läsare att vi ska en frågestund?
 Ja
 Nej

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards